Zázračné myšlienkové procesy

Každý človek z času na čas pociťuje hnev, strach, sklamanie, únavu alebo napätie. Avšak nie každý vie o tom, že je možné tieto negatívne pocity premeniť na silu, pokoj, sebaistotu a lásku. Starí mudrci v minulosti vedeli, že emócie aj keď sú negatívne nesú v sebe veľkú energiu. A ak sa túto energiu naučíme ovládať, budeme ju môcť využiť vo prospech, ako aj v prospech  svojich blízkych. Ako to dosiahnuť? Ponúkame niekoľko malých lekcií, ako na to.

Ako sa v spánku nabiť kladnou energiou?
Skôr, ako sa večer alebo kedykoľvek inokedy pripravujete na spanie, postavte sa doprostred miestnosti a na dve minúty a v maximálnej možnej miere napnite všetky svaly svojho tela, chvíľu vydržte v tejto polohe. Potom svaly  odrazu  maximálne uvoľnite a chvíľu si vychutnávajte ten stav uvoľnenia. Túto činnosť opakujte dvakrát až trikrát, tesne pred tým, ako si ľahnete k spánku. Dokonalý hlboký spánok a ranná sviežosť po prebudení sú zaručené!

Ako zmeniť negatívne myšlienky na pozitívne?
Aspoň trikrát až päťkrát denne si predstavujte seba samého (samú), ako vyžarujete pozitívnu  energiu v očakávaní niečoho krásneho.
A potom každý večer pred zaspávaním si predstavujte seba samého (samú), ako sa ľahúčko vznášate v oblakoch, ako pierko. Predstavujte si, že vás drží akási neviditeľná sila, ovíja vás  svojou energiou a rozmaznáva, ako malé dieťa.
Vždy si pamätajte, že negatívne myšlienky priťahujú nešťastie a choroby, zatiaľ čo myšlienky pozitívne k sebe priťahujú radosť, zdravie a úspechy. Šťastie je stavom duše, nie je závislé na vonkajších okolnostiach. Myslite teda menej na zlé veci. Ak ste šťastní, usilujte sa zotrvať v tomto stave čo možno najdlhšie a v ťažkých chvíľach si spomeňte na ten stav šťastia. Počas niekoľkých týždňov zistíte, že vaše myšlienky sa celkovo zmenili v pozitívnom slova zmysle.
Ako premeniť strach na lásku?
Posaďte sa vzpriamene, najlepšie do pozície lotosového kvetu alebo do tureckého sedu. Ruky položte pred seba dlaňami nahor a prekrížte ich. Ľavá ruka leží hore. Palce nech sa dotýkajú. Zatvorte oči, na chvíľu napnite a potom  uvoľnite svoje  telo. Dýchajte iba ústami. Poseďte takto nejaký čas  bez toho,  aby ste čokoľvek robili alebo na niečo mysleli. Ideálne 20 až 30  minút. Myšlienky nech prichádzajú a odchádzajú, nech sa odplavujú mimo vás, nech sa úplne  rozplývajú. Toto cvičenie je účinné, ak ho vykonávate aspoň jeden krát denne po dobu aspoň  troch týždňov. Mali by ste sa v tom čase snažiť naberať isté nové príjemné dojmy, zaoberať sa novými kladnými pocitmi a myšlienkami na aktívny spôsob života.
Ako vychrliť hnev?
Ak vás zavalil hnev alebo iné silné podráždenie, musíte sa týchto pocitov rozhodne a hlavne okamžite zbaviť a nenechávať si ich vo svojej duši. Musíte tieto jedy zo seba doslova vychrliť, pričom je žiaduce, aby ste ich nesmerovala  na toho, kto vám ich spôsobil. Zatvorte sa v miestnosti a počkajte kým nenávisť a zlosť dosiahne  vrchol. Potom zdvihnite ruku – je to jedno že ktorú – napnite ju. Potom zľahka sa zakloňte a natiahnutou paží z celej sily udrite do gauča alebo vankúša . Pohyb musí obsiahnuť celé vaše telo od špičiek nôh po prsty na rukách. Zasadzujte údery do tej doby, kým vás neopustí všetka tá nahromadená zlosť. Môžete pritom kričať, plakať, dupať, nadávať .  Ak bude to málo, rozbite nepotrebný kus riadu alebo na malé kusy roztrhajte staré prestieradlo. Hlavné je precítiť ten svoj hnev a užívajte si to ! Precíťte, ako vo vás vybuchuje, kypí, utišuje sa a postupne odchádza. Táto metóda je na prvý pohľad úsmevná, ale veľmi účinná, neosobná a tým aj antikarmická. Odporúčajú ju aj  psychológovia zameraní na somatické prejavy psychických tráum.
Ako sa zbaviť únavy a napätia.
Posaďte sa na podlahu alebo na stoličku s pevným sedadlom v tichej miestnosti. Zaujmite buď pozíciu lotosového kvetu alebo turecký sed. Dôležité je mať napriamený chrbát. Ruky voľne položte na kolená a zatvorte oči.
Zhlboka sa nadýchnite a vnímajte ako prúd vzduchu prúdi do nosohltana a mení sa tam na akúsi rednúcu substanciu. Ako táto substancia preniká do vašich rozťahujúcich sa pľúc a ďalej redne, zmocňuje sa vás pocit vnútorného priestoru a ľahkosti. Na tvári sa vám objavuje úsmev. Potom plynule vydýchnite a otvorte oči. Všimnite si, ako sa uvoľní vaša myseľ, ako sa vytratia všetky rušivé myšlienky a  okolo vás ostane len nádherný ničím nerušený presvetlený priestor ! Urobili ste prvý krok k odstráneniu únavy a napätia.

Znovu zatvorte oči a sústreďte sa na svoje telo, precíťte ho postupne od špičiek prstov na nohách až po temeno vašej hlavy. Sledujte pozorne v akých miestach cítite napätie a sťahy svalov. Pomaly sa postupne týchto miest dotýkajte rukami. Jemne ich pohlaďte a povedzte: „Uvoľni sa!“ Po niekoľkých minútach vaše telo zvláčnie a budete cítiť ospalosť. V tú chvíľu sa sústreďte na dýchanie: upokojte svoje dýchanie, uveďte ho do súladu s uvoľneným telom a tento súlad precíťte naplno! Dýchajte zhlboka a pravidelne.  Cvičenie vykonávajte denne po dobu 20 minút.